Kак да оптимизирамe публикациите си, за да се показват в news feed?

Достигат ли вашите постове до по-малко хора във Facebook? Чудите се как да излизат публикациите ви в новинарските емисии на повече хора?
Алгоритъмът на Facebook диктува кой да вижда съдържанието ви и кой не.
В тази статия ще откриете как работи алгоритъмът във Facebook и как бизнеса ви може да оптимизира съдържанието си за максимална видимост в новинарската емисия.

Как Facebook News Feed Algorithm класира вашето съдържание?

Adam Mosseri/ от Facebook/ обясни как работи този алгоритъм на срещата на върха на F8 през 2017 г.

Той първо обясни, че алгоритъмът е „формула или набор от стъпки за решаване на конкретен проблем“.
След това той представи реален проблем, за да илюстрира как работи; конкретно, какво би поръчал на жена си в ресторант.
За да намери решение, Адам разбива този проблем на четири стъпки:
Той проверява менюто, за да види какви са неговите възможности.

Той взима предвид цялата информация, с която разполага (напр. Какво му харесва съпругата, дали е обяд или вечеря, какво е добро в ресторанта?).
Оттам, той прави леки прогнози в главата си (например, би ли се радвала да има сьомга за обяд днес или би бил странно, ако й поръчам шоколадово суфле за закуска?).
След това трябва да разгледа цялата тази информация и да поръча на съпругата си.

С активирането на този процес Адам изпълнява алгоритъм в главата си. По същия начин, алгоритъмът на Facebook използва четири стъпки, за да му помогне да реши как да класира съдържанието ви в новинарската емисия.

  1. Инвентаризация (Какво има в менюто?)
  2. Сигнали (време за обяд или вечеря?)
  3. Предсказания (Ще се радва ли на сьомгата?)
  4. Резултат (Подаване на поръчка.)
  5. И сега ще обясним по-подобро какво се има предвид с по-горе написано.

 


Складова наличност/ Инвентаризация

Когато за първи път отворите своята информационна емисия/ news feed, алгоритъмът на Facebook прави инвентаризация, като разглежда всички истории, публикувани от вашите приятели и страниците, които следвате (по същия начин Адам проверява, за да види какво е в менюто).

Сигнали

След това Facebook обмисля всички налични данни и се опитва да вземе информирано решение за това, колко сте заинтересовани в дадена история. Facebook нарича тези данни „Сигнали“. Има стотици хиляди, които Facebook смята да класира съдържанието ви, като например кой е публикувал история, какъв е телефонът на потребителя, колко е часът в момента и т.н. (Повече за тези сигнали по-долу.)

Прогнози

След това Facebook използва тези сигнали, за да направи прогноза и да изчисли вероятността на определени резултати; например, колко вероятно е да коментирате история, да споделите история, да прекарвате време в четене на история и т.н.

Резултат

След като направи тези прогнози и изчисли вероятностите, Facebook консолидира информацията, за да изчисли „рейтинг за уместност“, число, което показва според Facebook колко заинтересовани може да сте от определена публикация/ история. Струва си да се отбележи, че Адам направи извод, че Facebook не знае колко сте заинтересовани в определена история; В най-добрия случай това си е предположение.

Този процес на класиране възниква всеки път, когато отворите Facebook, и в крайна сметка определя как изглежда вашата емисия.

Ще се радваме да сме, ако статията ви е била полезна и я споделите с приятели.