Kои са важните елементи на Вашия интернет маркетингов план?

Мнозина, които популяризират бизнеса си онлайн, често не обмислят платформите, които използват за популяризиране на бизнеса си. Те могат да имат уебсайт, а може би Facebook, Instagram, Twitter и няколко други социални медийни платформи.

Но малко мисъл се влага в общия им план.

Преди да се потопим в плана си за цифрови активи, нека първо отговорим на въпроса ….

Какво представлява онлайн цифровия активи.
Дигитален актив е наистина всяка платформа, която имате онлайн: но нещо, което се хоства (като Facebook) или се хоства самостоятелно (като уебсайт на WordPress, който плащате за хостинг отделно).

Цифровите актив могат да включват:

Самостоятелно хоствани уеб сайтове
Facebook бизнес страница
Facebook група
Бизнес профил в Instagram
Профил в Twitter
Канал в YouTube
Личен акаунт в LinkedIn
Бизнес страница на LinkedIn
Профил в AdWords
Бизнес страницата на Google

Има толкова много цифрови активи, които може да управлявате. Но разполагате само с 24часа на денонощие. Затова трябва да изберете, къде точно е най-ценно за Вашия бизнес, да съсредоточи вниманието си.

Вашият основен уебсайт
Основният ви уебсайт е центърът на Вашия дигитален бизнес свят. Това е един от малкото цифрови активи, върху които имате пълен контрол. Препоръчваме основният ви уебсайт да бъде хостван самостоятелно.

Следващата стъпка е да изберете основния си канал за социални медии. Първият Ви избор на социални медии може да се основава на няколко критерия:

1. Къде са най-вероятно целевите Ви клиенти?
2. Лесно ли се персонализира, за да популяризирате Вашата марка/ бизнес?
3. Разполага ли с директна функция за съобщения, която Ви улеснява да комуникирате с клиентите си?
4. Може ли да Ви помогне да покажете съдържанието, което създавате?

Например, ако сте консултант, който се стреми да помогне на бизнеса, Вие правите избор на платформа като LinkedIn или Facebook като основен социален медиен канал.

Трябва да използвате значителна част от времето си в social media marketing. Той трябва да бъде съобразен с бизнеса Ви и съобщенията на уебсайта Ви. И разбира се, трябва да бъде оптимизиран SEO (можете да класирате социалните медийни канали в Google).

Ето един пример:

Facebook: обикновено се използва за маркетинг между бизнеса (B2B) и малко по-демографски.
LinkedIn: използва се за B2B маркетинг.
Instagram: използва се за продажба на по-младото поколение.
Twitter: използва се за B2B маркетинг.
YouTube: използвани за маркетинг за по-зрителната аудитория и за хората, които правят търсения „Как да“.

Вече сте избрали основния си канал за социални медии в предишната секция, затова използвайте този списък, за да премахнете една или две социални медийни платформи, които НЕ са подходящи за Вашата целева аудитория (ако има такива).

Например, за клиентите, сравнително нови за интернет маркетинг (и които искат да имат само няколко средни социални медийни канала), препоръчваме да не използват LinkedIn.

Въпреки това, шансовете са, че вероятно можете да се възползвате от всичките пет социални медийни канала за Вашия бизнес маркетинг. Това включва YouTube, ако можете да създадете поне един видеоклип, за да популяризирате бизнеса си.

Започнете да създавате Вашата социална медийна карта още сега.
Това е най-важната стъпка … свързването на всичко в едно цяло. В една мрежа.

Когато започнете да планирате, мислете как да структурирате Вашето присъствие в мрежата.

Започнете с лист хартия и нарисувайте малка кутийка в центъра на страницата. Въведете в полето- „Уебсайт“. Той е основновополагащ. Той е този, който продава.

След това начертайте друга кутийка и напишете името на основния си социално-медиен канал. Поставяме „Facebook“ като пример, но Вашия може да е различен.

Начертайте стрелка от уебсайта към основния канал за социални медии и след това стрелка от основния канал за социални медии към уебсайта. Това представлява потокът от трафик между уебсайта Ви и основния ви канал за социални медии.

Целта е да се запази трафикът в това ядро ​​в себе си.

Online Digital Asset Planning for Your Business – website and primary social media channel

Когато за пръв път започвахме, ние не знаехме как да насочваме трафика си и го изпращахме навсякъде … и стана много работа за поддържане. Ако следвате тази стратегия, тя ще Ви помогне да запазите трафика.

Сега нарисувайте кръг, който обхваща по-голямата част от страницата. Полето в уеб сайта трябва да е в центъра на този кръг.

Начертайте квадратни полета в този кръг и ги маркирайте, за да представят Вашите вторични социални медийни канали.

След това нарисувайте стрелките от всеки вторичен канал за социални медии на уебсайта. Винаги искате да опитате да насочите трафик към уебсайта си, където е възможно.

Online Digital Asset Planning for Your Business – website and secondary social media channels

След това нарисувайте стрелки от вторичните социални медийни канали до основния си канал за социални медии. Хората в социалните медии често искат да останат в социалните медии и това Ви позволява да спомогнете за улесняване на това желание.

Социалните медии също така Ви позволяват да поддържате дългосрочни взаимоотношения с клиентите си и основният ни канал за социални медии е най-доброто място за това.

Online Digital Asset Planning for Your Business – website and secondary social media channels with all arrows

Когато добавяте други цифрови активи, получавате цялостна „мрежа“, която е настроена, за да Ви помогне да намерите и привлечете потенциални и бъдещи клиенти, да научите повече за бизнеса си, което от своя страна Ви позволява да поддържате доверие в клиентите си.

С всички тези елементи вече имате дигитален план на активите, който може да Ви помогне конкретно за Вашия бизнес.
Когато преместите трафика в центъра на Вашия „цифров свят“, Вие ще имате по-добър контрол над съобщенията и ще използвате по-добре Вашето ценно време.

Ако имате нужда от помощ при проектирането и внедряването на план за онлайн цифровите Ви активи, който да Ви помогне да разширите бизнеса си, очакваме да се свържете с нас.