Facebook News Feed Algorithm – Януари 2018г.

От следващите дни Facebook ще показва с приоритет постовете на близките и приятелите за сметка на медийните публикации, търговските реклами, известни личности, съобщи основателят на мрежата Марк Зукърбърг, цитиран от информационните агенции.

Той обясни промяната с желанието потребителите да получават позитивни усещания при влизането си в мрежата.

Семейният видеоклип и снимки ще се смятат за по-важни и ще имат предимство пред информация за нашумяла личност или любим ресторант.

Зукърбърг цитира изследване, според което, когато използваме социалните мрежи за връзка с хората, които не са ни безразлични, това повишава усещането ни за благополучие. Чувстваме се по-включени и по-малко самотни.

В същото време пасивното четене на статии и разглеждане на видео, дори да са забавни или информативни, не е толкова полезно, продължава Зукърбърг.

Facebook няколко пъти променя алгоритъма за подреждане на новините в нюзфийда. От миналата година мрежата е под постоянни атаки, след като се разбра, че е станала основен канал за разпространение на дезинформация. Изследванията показали, че част от фалшивите новини се пускат само за реклама, но друга част са произведени от руските тролски фабрики.

Със сегашната промяна хората реално ще прекарват по-малко време в мрежата, но ще се чувстваме добре, защото ще направим прекараното време по-ценно, коментира продуктовият мениджър на News Feed Джон Хегман.

Зукърбърг подчерта, че свързването на хората и засилването на комуникациите в реалния свят са приоритети за компанията.
Източник: http://www.manager.bg/