Facebook обяви война срещу нелоялната търговска практика за ангажиране на потребителите

Компанията обяви на 18.12.2017г., че е получила обратна връзка от потребителите, че не харесват публикации, които съдържат спам , от типа:

“Харесай това, ако….” “Ако си фен на рок музиката, харесай тази снимка, тагни приятел “. Тактиката била известна като “примамка” за увеличаване на ангажираността и достигане на по-голям обхват с цел да се заблуди алгоритъма на Facebook. Така, че считано от 18.12.2017 година, Facebook започва да понижава отделните публикации на страници, които използват „примамваща стръв”. Публикациите, които съдържат подобно съдържание ще се показват по-малко в новинарския поток.
Освен, че през следвашите седмици Facebook ще започат да прилагат по-строги мерки към бизнес страниците, които системно и многократко използват примамваща стръв, с цел по изкуствен начин да достигнат в новинарския поток на своите последователи, ще внедрят и Page- Level – критерии за понижаване на нивото на страницата. Ще има т.нар “гратисен период”, при който ще има толеранс от страна на Facebook и ще даде шанс на бизснес страниците да се поправят.
Целта е да се понижи разпространението на съдържание, което е спам, сензациозно или подвеждащо.
Как ще се отрази всичко това на бизнес страниците?

Бизнес страниците, които дo сега са използвали подобен тип примамка за ангажиране, ще усетят сериозен спад на достиганията.
Администраторите на бизнес страници трябва да продължат да се фокусират върху публикуването на подходящи и смислени истори, които не използват нелоялни тактитки и прамамки.