Facebook затяга контрола върху политическите реклами преди евроизборите

Facebook обяви, че ще затегне правилата и гаранциите си за сигурност на политическите реклами, за да предотврати чужда намеса в изборите, включително за тазгодишните за Европейски парламент.

Най-голямата социална мрежа в света, която вчера обяви, че ще отвори офис в София за преразглеждане на съдържанието, беше подложена на натиск от регулаторите след аферата с Cambridge Analytica. Тогава стана ясно, че британската анализаторска фирма е успяла да стигне до личните данни на десетки милиони потребители на социалната мрежа, за да ги таргетира с предизборни реклами, съобщава Reuters.

„Ще изискваме от тези, които желаят да правят политическа реклама, да бъдат оторизирани и ще предупреждаваме, че рекламите са платени, като посочваме от кого“, заяви ръководителят по глобалните въпроси във Facebook Ник Клег.

Клег, който е бивш вицепремиер на Великобритания, беше нает от Facebook през октомври миналата година. Той казва още, че новите инструменти, които ще влязат в платформата в края на март, имат за цел да засилят защитата на целостта на изборите за Европейски парламент, които ще се проведат тази пролет.

Facebook заяви, че инструментите за прозрачност на изборните реклами ще са достъпни в световен мащаб преди края на юни и ще бъдат пуснати по-рано в Индия, Украйна и Израел заради скорошните избори в страните.

Как и кога?

Инструментите са подобни на тези, използвани при междинните избори в САЩ, твърди Клег. Той допълва още, че всички политически реклами ще бъдат съхранявани в публична база за 7 години.

В нея ще се съдържа информация за изразходваните средства, кой е платил за тях и демографските данни на тези, които са ги видели, включително възраст, пол и местоположение.
Новите инструменти ще обхващат също така и „проблемни реклами“, които не подкрепят само една кандидатура или политическа партия, а се фокусират върху силно политизирани теми като имиграцията.

Клег отрича, че Facebook продава данни на потребителите. „Продаването на информацията за хората на рекламодателите не само би било погрешно, но и би подкопало начина, по който работим, защото така ще изгубим уникалната стойност на услугата си“, казва той.

Източник: https://www.capital.bg/biznes/