7 доказани начина да увеличите ангажираността на съдържанието си във Facebook

През януари 2018г. Facebook обяви промяна в алгоритъма си. Промяната се изразяваше в това да „приближи хората един към друг и да изгради отношения между тях“. Системата за класиране вече дава приоритет на публикации, които „предизвикват разговори и смислени взаимодействия между хората“. Но за бизнесите, които се борят предимно за органичното достигане, тази актуализация означаваше едва ли не „край“. 🙂

От опит зная, че целта на повечето бизнеса във фейсбук в България е да привлича повече последователи, но сега е още по-важно да публикуваме съдържание, от което нашата аудитория да се интересува и на което да реагира.

Днес ще ви представя 7 ефективни начина, чрез които съдържанието във вашата бизнес страница да достига до повече хора.
Надявам се, когато четете тази полезна статия да мислите активно, как и къде да приложите знанията от нея.

1. Използване на програми за социално споделяне.

Един от изпитаните и ефективни начини, които все повече бизнеси използват, е да поискат съгласието на своите служители, партньори, фенове и последователи да споделят съдържание чрез лични публикации. По този начин може да компенсирате промяната в алгоритъма.

2. Създавайте съдържание, което насърчава смислени взаимодействия.

От самото начало на Facebook, бизнесите се изграждат като общност. А какво има една общност?

„Общност е термин от социологията. Под общност се разбира група индивиди, които имат емоционална връзка помежду си, преживяват се като част от по-голяма група, която надхвърля границите на семейството и обикновено са групирани по време, интерес, място или друг признак. Общността има споделени ценности и нейните членове са сплотени, а чувството за групова отговорност е силно.“

Ето защо днес е толкова важно да насърчавате разговора, споделянето и коментарите във вашата бизнес страница.

3. Включете индивидуални потребители в съдържанието си.

Новият алгоритъм на Facebook дава предимство на публикациите, които се споделят от отделни лица и получават повече коментари и ангажираност. За да сте сигурни, че вашето съдържание е приоритизирано от алгоритъма, вашата стратегия във фейсбук трябва да се фокусира върху вашите потребители и техните истории. Тя дава възможност на потребителите да бъдат в „светлината на прожекторите“ и увеличава вероятността те да споделят съдържанието ви с приятели.

4. Осигурете нещо убедително, автентично и полезно, което би ги накарало да взаимодейтват с вашата страница.

Много маркетинг специалисти прекарват времето си, преследвайки последните промени в алгоритмите на Facebook, Google и други платформи. Разбира се, трябва да сме наясно с общите тенденции, но ако се опитвате да използвате всяка новост, за да получите по-високо съдържание в новинарския поток, може би е време да преосмислите стратегията си във фейсбук. Личен съвет, по-добре спрете да се фокусирате върху непрекъснато променящите се формули, логики и „5 фейсбук трика, хака за повече достигане“, а по-скоро се фокусирайте върху създаването на убедително, автентично и полезно съдържание.
Замислете се защо четете тази статия в момента? А защо прочетохте предната? 🙂

5. Използвайте „Инфлуенс Маркетинг“

Какво е Инфлуенс Маркетинг?

Инфлуенс маркетинг е все по-често срещан подход за достигане до повече хора. Използвайки инфлуенсъри и социалните им профили, се създават постове с продуктово позициониране. Инфлуенс маркетингът работи, защото днес хората още по-лесно влияят на други хора. Този тип маркетинг създава реклама „от уста на уста“, използвайки хора, които се ползват с доверие в определени кръгове. С тази стратегия инфлуенсърите изграждат вашия имидж в съзнанието на своите последователи.

Както винаги, съдържанието, което е насочено и подходящо за вашата аудитория, е от решаващо значение за ангажираността. Още един доказан и изпитан начин, вече и в България, чрез който бизнесите се притивопоставят на промята в алгоритъма във Facebook, е да се стремите да ангажирате инфлуенсърите. Те от своя страна споделят съдържанието ви и ефективно  го разпространят в своите профили.
По този начинн ще достигнете до голяма част от вашата аудитория по органичен начин.

Преди да изберете инфлуенсър е важно да си отговорите на следните въпроси:

  • Същестува ли логическа връзка между „голямата клечка“ и бизнеса ви?
  • Вписва ли се известната личност в профила на целевия ви пазар?
  • Може ли да му се доверяват?
  • Можете ли да използвате неговия имидж, за да изградите свояй собствен? Какво олицетвиярва той?

Да, Николета е известна и популярна личност, но ако искате да наложите своята нова марка млечни продукти , едва ли тя е най-подходящия инфлуенсър за нея. Защо ли? Защото млечните продукти са продукти, които предимно се свързват със семейството…там, където цялото семейство е на масата, закусва заедно… и т.н.

6. Играйте с Facebook и използвайте новите инструменти.

Facebook иска да играем с него. Не се борете с него; няма да спечелите, няма да го измамите, няма да го надиграете и дори моментно да сте „хакнали“ системата, повярвайте ми ще ви струва скъпо и в крайна сметка ще изгубите време и пари и ще съжалявате.

По-скоро се ангажирайте с новите опции на социалната мрежи и участвайте в тях, за да увеличите достигането си. Facebook Stories са сигурен начин да „победим“ новия алгоритъм. Дори ако потребителите не виждат публикациите ви в новинарския си поток, те пак ще видят историите най-отгоре. Използвайте Facebook Live, Messenger bots, Групи за страници, рамки за профили, видео и др.

7. Създавайте и качвайте видеоклипове, които предизвикват коментари под тях.

Смяната на алгоритъма гарантира, че публикациите ви ще бъдат прегледани, ако имат смислено взаимодействие.

Видеоклиповете, качени директно във Facebook, които водят до разговор между вашата аудитория , получават повече достигане. Поне това ни казва статистиката до момента. 🙂

Нека обобщим: Не се опитвайте да излъжете, хакнете и изграете системата. Фокусирайте се към полезното, ангажиращо съдържание, което ще предизвика повече коментари под публикациите ви. Това не означава: Правете фейсбук игри с награди всяка седмица. 🙂 По-скоро искайте обратна връзка от последователите си. Питайте ги какво предпочитат, събирайте първична информация от тях.  Инвестирайте във видео съдържание. И на последно място, но не по значение, използвайте инфлуенсъри, които се идентифицират с вашите продукти и услуги и на които вашата аудитория би имала доверие.

Пожелавам ви успех!

––––––––––
Благодаря за вниманието!
Ако статията Ви е била полезна, споделете я с приятели във Facebook.
С уважение,
Анна Христова

 +359 894540480