5 типа потребители, от които се състои потенциалния пазар на всеки бизнес

Много хора /собственици на бизнес/ се свързват с мен с една цел: искат да увеличат продажбите си чрез инструментите на фейсбук.

Част от изготвянето на маркетинг плана на бизнеса, с който ще работим, е определяне на потенциалния пазар.

Затова реших да споделя с вас, кои са 5-те типа потребители, от които се състои потенциалния пазар на ВСЕКИ един бизнес:

1. Лоялни поддръжници- те не обръщат внимание на конкурентите, не обичат да изпробват нови продукти или услуги и са готови да чакат на опашка, няколко дни доставка или да платят повече за продуктите или услугите, които предлагаме;

2. Слаби поддръжници- тези хора редовно използват продукти или услуги като нашите и вероятно биха купили нашите, но трябва да ги насърчим със специално предложение;

3. Потребителите, които не са решили коя фирма да предпочетат: тази група е най-многобройна и изисква най-големи разходи за привличане. Те все се колебаят, а за колебаещия се потребител няма разлика между нашите продукти/ услуги и тези на конкуренцията, затова този тип потребители са склонни да купят от първия продукт/ услуга попаднал пред очите ми ;

4. Слаби опоненти- те не харесват нашите продукти/ услуги и не ги употребяват, но ако им направим специално предложение- голяма отстъпка в цената, биха могли да опитат продуктите/ услугите ни.

5. Силни опоненти- тук каузата ни е обречена, този тип потребители не харесват продуктите/ услугите ни, имали са лошо преживяване с тях, затова по-добре е да не си губим времето с тях!

Вече сте наясно защо трябва да използваме различни рекламни послания към 5-те различни типа потребители.
Вече разбирате защо: „Правя една публикация, натискам „boost post“ 5-10 $/ дневно и „убивам рибата“ – не работи!

И така, кои са клиентите ви?
Или по-добре… Кои могат да бъдат?
––––––––
Благодаря за вниманието!
Ако статията Ви е била полезна, споделете я с приятели във Facebook.
Анна Христова