Как да подобрите SEO чрез user-friendly interlinking ?

Безспорно най-голямо влияние за изграждане на добре оптимизиран уеб сайт, оказват входящите линкове към сайта, то критичен компонент за подобряване на оптимизацията на уеб сайтовете Ви също така е и „internal linking“- вътрешна свързваност на сайта. Одитирането на собствената Ви вътрешна линкова структура е от изключително важно значение. Съдържанието, което не е правилно свързано, може да не отговаря на пълния си потенциал за органично класиране – или лесно да бъде намерено от потребителите.

Нека да разгледаме някои от най-добрите практики на вътрешно свързване, след което ще Ви покажем защо свързването трябва да остане основна грижа за развитието на SEO.

Ето някои акценти на функционалността на вътрешната връзка:

  • Подобрява навигацията на потребителите чрез допълнителни начини за взаимодействие с Вашия сайт.
  • Използва ключови думи за котва, за да подпомогне намерението на потребителя.
  • Предава “link juice” между уеб страниците (предполагаем фактор за класиране).
  • Организира архитектурата на сайта и комуникира с търсачките Вашите най-важни уеб страници.
  • Подпомага рекламните кампании чрез видимо открояване или представяне на връзки на начална страница или до съдържание.

Разбира се, има случаи на връзки/ линкове, които търсачките не могат да анализират.

Важно е да ги споменем, за да не ги използвате погрешно:

  • Връзки в уеб страници, които са забранени във файла ви robots.txt.
  • Връзки в лентите за търсене или полетата за подаване.
  • Връзки във вградени плъгини, като Java или Flash.
  • Връзки на уеб страници с повече от 150 връзки.
  • Потребителски опит (UX)

Осигуряването на ясни етикети за всяка връзка насърчава по-нататъшното взаимодействие на уебсайта, което също има много SEO стойност. Не само това увеличава времето за ползване на потребителя и продължителността на сесията, но колкото по-дълго остава потребителят на уебсайта Ви, толкова по-вероятно е той да завърши желаната от Вас дейност.

За разлика от обратните връзки „back links“ вътрешните „internal links“ връзки нямат директен ефект върху алгоритъма на Google. Но те увеличават потока от авторски права, който циркулира от една страница на друга.

Добри практики за Interlinking структура

  1. Архитектура на сайта

Вашата вътрешна свързваща структура трябва да следва пирамида. Вашата начална страница почива на върха. Намирате се директно под ъгъла на страниците на страници или категориите, които дълбоко се свързват със съответния блог или продуктови страници. Всички страници директно в една връзка на началната страница ще се възприемат като най-важни за търсачките.

Целта е да се намали общият брой връзки, които възникват между уеб страница и началната страница. Вашата начална страница е вашият най-авторитетен.

 2. Линкове към съдържанието

Съдържанието не е просто умно място за вмъкване на вътрешни връзки за индексиране, но те също така помагат на сайта на UX. Поставянето на връзка в част от съдържанието служи като изходен материал и комуникира с читателите, че можете да спрете да четете, за да съберете повече информация „тук“.

Съсредоточаващите се връзки за съдържание ги карат да се открояват визуално от останалото съдържание и подканва потребителите да кликват върху тях. В идеалния случай ще искате да поставите връзки в публикациите в блогове към други съответни публикации в блогове. Приликата е ключова, защото неподходящите връзки ще нарушат вашето UX и ще доведат до отскачане.

Трябва да сте сигурни, че в уеб страницата Ви няма невалидни връзки. Ако е така, пренасочете тези връзки към съответните уеб страници. Важно е също така вашите уеб страници да се зареждат бързо, за да се гарантира положително преживяване от страна на потребителите и да се предотврати отскачането. Освен това се уверете, че всяка свързана уеб страница не е на повече от един клик от страницата за реализация и винаги съдържа покана за действие.

Някои експерти смятат, че връзките със съдържание са по-ценни от други навигационни връзки, което води до интересна тема с взаимосвързаността: Връзките в различни страници засягат моята SEO и какви са най-добрите практики?

3. Хиперлинкове

Сапоред Джон Мюлер от Google „позицията на страницата за вътрешни връзки е почти без значение от наша гледна точка“.

Това не означава, че позицията на важни вътрешни връзки е неуместна от гледна точка на UX. В идеалния случай ще поставите най-важните си вътрешни връзки на началната си страница, в навигационната лента или в падащо меню.

Поставянето на връзки в края на статиите или в страничната лента на съответните уеб страници ще насърчи потребителите да продължат да взаимодействат с уебсайта Ви. Това предоставя положителни потребителски сигнали до Google, които могат непряко да повлияят на уебсайта и класирането на страниците.

Чудесен начин да помогнете за индексирането на съдържанието ви е да поставите маркери за връзка или маркери на ключови думи върху съдържание, което ще съобщи на търсачките темата на тази целева страница.

Връзките за breadcrumb и XML Sitemap също допринасят значително за навигация на потребителите и на роботите на сайта.

4. Уместност на линка

Основният компонент на изграждането на връзката 101 и вътрешното свързване 101 е приложимостта. Оптимизирайте всички котви, за да отразете заглавието или темата на целевата страница, към която е свързана. Поставянето на неподходящ котвен текст на връзка ще квалифицира уебсайта Ви като спам.

Постоянното използване на един и същи котва за всяка връзка може да се квалифицира като спам и ако се използва за различни целеви страници, ще доведе до канибализация на ключови думи.

5. Call-to-action линкове

За да увеличите своя процент на реализация. бутонът Call-to-action трябва да е голям и удебелен и трябва да бъде оптимизиран за всяко устройство. Уверете се, че вашата Call-to-action е различна от фона.

Позиционирането на Call-to-action бутона е важно и ние препоръчваме поставянето на Call-to-action бутона над полетата.

В крайна сметка искате Вашият  Call-to-action бутон да присъства на всяка уеб страница, така че потребителите да са винаги с едно или две кликвания от създаването на реализация.

Заключение
Когато се замисляме за изграждането на  линкове/ връзки, често пренебрегваме стойността на потребителското преживяване и SEO за изграждането на нашата вътрешна структура на връзките.

Докато backlinks са перлата в короната на SEO, техния ефект може да бъде разширен чрез добре организиран вътрешната линкова структура.

Ако смятате, че материала Ви е бил полезен, ще се радваме да го споделите с приятели в социалните мрежи.