Какво представлява фейсбук продажбената фуния и как да си направим такава?

Това е процес, при който вниманието на хората към Вашата фейсбук бизнес страница може да бъде конвертирано в продажба.

Идеята за маркетинговата фуния произтича от класическата маркетингова концепция: AIDA … или с други думи внимание, интерес, желание и действие.

Как да си направим маркетинг фуния?

1. Определете целевия пазар

Това е мястото, където можете да направите или да прекъснете цялата си дигитална маркетингова реклама. Ако не познавате нишата и целевата си аудитория много добре, тогава може да губите много време и пари.

Ако приемем, че вече имате продукт или услуга за продажба, тогава трябва да отделите време, за да опишете целевата си аудитория.

Не бързайте с този процес … той, буквално ще бъде ключов фактор за определяне успеха на Вашата маркетингова фуния.

ЗАБЕЛЕЖКА: Не се съсредоточавайте върху настоящите си клиенти. Вместо това се фокусирайте върху целта или желаните от Вас клиенти. Това упражнение е, за да прецизирате кой искате да привлечете повече в бизнеса си.

2. Превлечете вниманието на Вашия целеви пазар- визуално съдържание, промоции, игри, награди, забавлявайте аудиторията си или пък и давайте много полезно съдържание, но така, че тя да се ангажира с Вашия бизнес.

3. Поддържайте вниманието на целевия пазар и превърнете Вашите фейсбук приятели в последователи- правете безплатни уебинари, рубрики на живо, покажете на Вашите последователи ползите при използването на Вашия продукт или услуга.

4. Дайте причина на Вашите последователи да станат Ваши клиенти- тук добре работи принципа на неотложността.

Фейсбук маркетингът сам по себе си не може да бъде разгледан като отделна част от цялостната дигитална маркетингова кампания на фирмата. Той трябва да комуникира с всички други елементи при изготвяне на цялостната Ви стратегия в онлайн пространството. Затова е толкова важно да имате добре оптимизиран уеб сайт, който съдържа добре изградени: Capture Page, Sales Page, Upsells и Close.

Надяваме се, вече да сте си изяснили къде се намирате в момента, на кой етап от фунията сте и какво трябва да направите, преди да очаквате да увеличите продажбите си.

Успех!